2e accu in caravan met een 2.5" draad

Poverino

Nieuwe Gebruiker
Geachte lezer,

Voor mij lastig, voor u misschien een peulenschil.
Via diverse kanalen info opgevraagd, maar zie door de welbekende bomen het bos niet meer.
Ik zal u mijn situatie uitleggen.

Ik rijdt een Trike (Motor voertuig op drie wielen) met daarachter een minicaravan.
Beide heb ik volledig opgeknapt met hulp van vrienden, kennissen en bedrijven en het is een special geworden.

Als u de moeite neemt om twee van mijn webpagina’s te bezoeken ziet u stap voor stap welke stappen er zijn ondernomen en wanneer voorzien met foto’s.
1. Trike: Website Inge & Mike van de Beek
2. Minicaravan: Website Inge & Mike van de Beek

Nu heb ik een accu in het trekkend voertuig, in dit geval de Trike (wat voor een accu daar in staat weet ik niet). En de dynamo levert 45Amp.
Ik heb volgens EU-schema een 13 polige stekker aangebracht op de Trike.
TWEE draden zijn voorzien van een 2,5” dikte.
De ene draad kan ik gebruiken voor een continue stroom de andere kan ik gebruiken via het contact van de Trike.
Dit is inmiddels getest en het werkt.
De beide draden zijn gezekerd en rechtstreeks aangesloten op de accu.

Nu de caravan.
Daar heb ik alles LED gemaakt.
Alle benodigde verlichting zoals richting, mistlamp e.d. verloopt via de accu van de Trike middels de 13 polige stekker.

In de de caravan heb ik een paar verbruiker t.w.
3 LED spotjes.
3x een 12V aansluiting incl. USB aansluiting om 2 telefoons op te laden. (alleen in de avond/nacht)
4x kleine LED strip onder het bed (gaat aan wanneer je het bed optilt)
3x LED display die ik aan/uit kan schakelen op plaats van bestemming (alleen in de avond)

Deze verbruikers lopen via een GEL accu van 55/60Amp die in de caravan staat
Alles is gezekerd via een zekeringskastje en voorzien van maximaal 7,5Amp zekeringen per item (Kan uiteraard zwaarder maar is niet nodig)

Deze gel-accu wordt geladen via een zogenoemde INTELIGENTE accu van het merk REICH IMPULSE 10Amp.
Deze is aangesloten via een stopcontact 220V
Aan de zijkant van de caravan heb ik een 220V aansluiting zitten en kan ik gebruiken thuis of op plaats van bestemming.
In de accubak heb ik deze naar twee 220Volt aansluitingen doorgelust zonder zekering.

Nu zoek ik een passende oplossing voor het laden van de gel-accu in de caravan tijdens het rijden.
In de toekomst denk ik er over twee SOLAR matten in het midden van de minicaravan te monteren maar daar ben ik nu niet mee geholpen.
Financieel moet ik gewoon opletten en zolang ik mijn minicamp nog niet heb verkocht blijf ik net als AH op de kleintjes letten.

Ik wil graag gebruik maken van de 2,5” draad die in de 13-polige stekker zit verwerkt.
Er is van alles aangedragen maar tot een oplossing ben ik niet gekomen.
Is er een mogelijkheid dat u een passende oplossing aandraagt die financieel te behappen is?

Door gezondheid en een gebroken onderrug in 2003 zag het er naar uit dat ik afscheid moest gaan nemen van de motor wereld.
Echter, ik heb een herkansing gekregen en ben daar erg blij en dankbaar mee.
Deze herkansing bestaat er uit dat ik mijn motor heb verkocht, mijn minicamp (Website Inge & Mike van de Beek | Te Koop ) nog te koop heb en daarvoor in de plaats een Trike en een Minicaravan heb kunnen aanschaffen.

Met dit spulletje trek ik de motorwereld in en ben ik op de diverse wegen en parkeerplaatsen te vinden.

Mijn vraag nu aan u/jullie is het volgende.
Bestaat er een passende oplossing?
Wilt u of kunt u/jij die aandragen?
Wat zijn de kosten die hiermee gemoeid gaan worden?

Ik hoop spoedig van u te mogen horen.
Met een hartelijke groet, dank voor uw tijd en energie en een fijne dag verder
Mike (06-48950618)