2x Accu schakeling 220v - Diode 2,5" laaddraad.

Poverino

Nieuwe Gebruiker
Beste allemaal,

Ik ben helemaal nieuw hier en hoop dat het berichtje goed doorkomt.
Wat is de bedoeling of wat is er gaande.

Ik heb een mini caravan aangeschaft voor achter de auto en achter de Trike. Website Inge & Mike van de Beek
Deze heb ik helemaal verbouwd, aangepast en gespoten.
Nu ben ik met de stroom bezig.

Ik heb alles LED in de caravan op de 220v aanslutingen na.
Via de zijkant van de caravan heb ik een stopcontact wat ik met een 220v snoer kan verbinden met het lichtnet op plaats van bestemming.
In de binnenzijde heb ik deze doorgelust zonder enige zekering naar drie wandcontact dozen zodat ik eventueel 220V ter beschikking heb.

In de caravan heb ik een accu staan. Daaraan gekoppeld een acculader die vervolgens weer verbonden is aan datzelfde lichtnet circuit. Dus de accu wordt uitsluitend geladen op plaats van bestemming waar 220v is. Ik heb een acculader merk: REICH INPULSE 10A. De accu is een 45/55 Amp gelaccu.

Nu wil ik graag dat tijdens het rijden dat de accu wordt opgeladen door het trekkend voertuig. In dit geval mijn Trike die een dynamo heeft van 45 Amp. Ik heb een 13 polige stekker gemonteerd en daar zit een 2,5" draad die ik voor het laden wil gebruiken. De één zegt "Moet wel kunnen" de ander zegt "Veel te gevaarlijk".

Nu heb ik vele klokken gehoord maar weet niet waar het welbekende klepeltje hangt.

Ik heb gehoord van diode overbrugging, accu bewaking en van alles en nog wat.
Wie kan en wil mij duidelijk maken wat de mogelijkheden zijn en wat ik daarvoor kan/moet gaan gebruiken:
Ik heb de wens om niet met schakelaars te hoeven werken maar dat alles automatisch gaat wanneer ik aankoppel op het lichtnet of achter de Trike of wat dan ook.
Het verbruik in de caravan zal minimaal zijn. We hebben alles (4x) Led lampjes en twee laders voor de mobiele telefoon.

Zie met belangstelling jullie berichten tegemoet.
Fijne dag verder en met een hartelijke groet,
Mike