Even voorstellen...

Leon Steyns

Nieuwe Gebruiker
Hallo,

Even voorstellen: ik ben Leon Steyns. Samen met mijn vrouw ben ik op zoek naar een mooie, passende SMV voor achter één van mijn nog niet zo heel oude Volvo's. Ik heb er vier, waarvan twee op de weg: een iets modernere 440 (uit 1995) en een wat oudere 360 (een GLS RAI Special uit 1985). Een 940 Estate (D24TIC uit 1996) en een hele bijzondere 340 GLE Millionaire (1988) staan in de stalling.

We hebben tot voor een paar jaar geleden altijd gekampeerd met onze oude trouwe De Waard Albatros, totdat deze na bijna 25 jaar echt helemaal op was... De kinderen gaan niet meer mee (want inmiddels groot en nagenoeg volledig op eigen benen) en een camper vinden we toch wat minder practisch.
Net als een vouwwagen overigens.
Een caravan stond eigenlijk helemaal niet op het vizier totdat we dit jaar voorzichtig op zoek gingen en een SMV tegenkwamen, helaas in slechte staat (kapotte deur, volledig rotte bodem, veel sporen van lekkages en overal naden los). Maar wel een prachtig interieur! Die gebogen deur binnen, allerlei mooie details en duidelijk te zien dat er onder het achterstallig onderhoud een schitterend design en vakmanschap zit.
Op slag verliefd, zullen we maar zeggen...

De voorkeur gaat uit naar een SMV 420 of 440 hebben we voorlopig geconcludeerd na een aantal exemplaren bekeken te hebben (een 380 vonden we te klein). Een klein beetje "project" mag het wel zijn en ik ben vind ik zelf best een beetje handig, maar het moet wel behapbaar zijn. En we willen uiteraard er liever mee kamperen dan alleen maar aan knutselen.

Ik heb me aangemeld als lid en we hopen binnen afzienbare tijd ons de trotse eigenaren te mogen noemen van een mooie SMV. Alvast graag tot ziens bij een bijeenkomst!

[edit] Soms gaat het wat anders en sneller: we hebben een SMV 10 C gekocht! Er moet nog wel het nodige aan gebeuren, maar volgens ons is er een mooie kampeerwagen van te maken...

Even de 360 ervoor gezet om te zien hoe het staat (de trekhaak moet er nog onder).
Wat ik leuk vind is dat het beide Zweden zijn met een Nederlands tintje! De Volvo misschien eerder Nederlands met een Zweeds tintje...

[/edit]

Greets, Leon Steyns.

Laatst bewerkt:

Bas

Administrator
Medewerker
Smv 10 altijd mooi model geweest vind ik zelf, en wij rijden ook een volvo 940. Rijdt prima.

Leon Steyns

Nieuwe Gebruiker
Ja, wij waren ook meteen zeer gecharmeerd van deze SMV! Ondanks de kleine afmetingen komt het op ons toch over als een praktische, ruime caravan. Klinkt weliswaar als een tegenstelling, maar zo is de beleving...

De 940 is een vorstelijke wagen! Voorlopig zal de SMV alleen achter de 360 en de 440 hangen.

Bas

Administrator
Medewerker
Wat ik nog wel als tweede oldtimer auto erbij zou willen hebben is een amazon of een katterug, onwijs mooie auto's.