"Spontane" deur renovatie 380

SwissNomad

Nieuwe Gebruiker
Ging ik een half uurtje geleden naar de caravan om een blusdeken op te hangen stoorde me daar opnieuw aan hoe slecht de deur van onze 380 sloot. Uit nieuwsgierigheid een stukje van de bekleding van de binnenkant verwijderd en toen zag ik, dat onder het triplex, er spaanplaat was gebruikt om het slot in te monteren.

Ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat, in de loop der jaren, het spaanplaat dusdanige proporties had aangenomen dat, hoewel de deur gesloten was, er een gapend gat was tussen de rubbers.

Bekijk bijlage 11

Bekijk bijlage 12

Toen ik eenmaal wat begon te pulken had ik al snel de binnenzijde van het slot in mijn hand; alle schroefjes waren door geroest. Dus zat er niks op dan gezellig verder te pulken tot ik al het spaanplaat en triplex (wat meer op fineer leek dan op triplex) eruit had. De buitenkant van het slot zat nog maar met 1 roestig schroefje vast, wat ook spontaan afbrak toen ik het slot vast pakte.

Bekijk bijlage 13

Morgen dat gat eens gezellig opvullen met wat geïmpregneerd hout, gaat erin decouperen en het slot weer mooi monteren.

Voordeeltje was wel dat ik er achter kwam dat het slot, van binnen uit, afsluitbaar is wat een, later gemonteerd haakje door één van de vorige eigenaars, compleet overbodig maakt...

Ohw, en de blusdeken hangt ook netjes in de caravan: veiligheid eerst en we zijn niet voor niets beiden bij de vrijwillige brandweer :cool:

Bekijk bijlage 14

... forum schijnt automatisch gedraaide foto's toch weer terug te draaien --> TiP: even je beeldscherm op zijn rechter zijkant zetten (gezegend zijn nu de laptop gebruikers) ;)

SwissNomad

Nieuwe Gebruiker
Zo, nieuwe deur hangt er weer in; morgen nog even de rubber strip monteren en dan zijn we klaar voor het eerste weekendje Oostenrijk :D

Bekijk bijlage 18

Wat is er allemaal gebeurd?
- rot triplex verwijderd
- rotte latjes verwijderd
- oude isolatie verwijderd
- rubberstrip waar de twee platen aan elkaar gemaakt zijn verwijderd en gereinigd
- nieuwe latjes gezaagd en met het aluminium verschroefd voor stabiliteit
- nieuwe isolatie gesneden en geplaatst
- nieuwe triplex binnendeur op maat gezaagd en verschroefd/geniet
- slot geplaatst (en gerepareerd: is nu weer van binnen uit afsluitbaar)
- handgreep geplaatst om niet al te veel kracht op het slot te moeten zetten
- deur teruggehangen

Als bekleding van de deur gaan we flyers van alle bezochte campings op de deur plakken - leuke herinneringen mogen overal mee naar toe ;)

Helaas te weinig foto's gemaakt - je vergeet het als je bezig bent

De opbouw heeft me, alles bij elkaar, zo'n 4 uur gekost, inclusief boren, zagen en nieten - is dus goed te doen!