Starcamp Sprinter voortent, past die?

Jeroen

Nieuwe Gebruiker
Ik overweeg een Starcamp Sprinter universele voortent te kopen voor mijn SMV 12. Het voordeel is dat ik geen gaten hoef te maken voor de stokken en dat hij eventueel ook nog op een andere caravan kan. Zijn er mensen die deze misschien ook hebben?

http://www.starcamp.nl/sprinter.php

Ik wil hem met een en later misschien zelfs met twee uitbouwen kopen. De ene kant is dan de slaapplek voor mijn dochtertje en in de tweede kan dan later de buitenkeuken / fietsen.

Nu is het probleem dat de hoogte volgens Starcamp 2,35 meter is en ik grof gemeten een hoogte van 2,15 van de grond tot aan de rails heb. Dat gaat dan een probleem worden vrees ik. Iemand ervaring er mee?

Frits

Nieuwe Gebruiker
Als de railhoogte van jouw caravan te laag is, gaat het inderdaad niet goed komen: dan moet je de zijkanten helemaal schuin naar buiten neerzetten en past de voorwand niet meer.

Jeroen

Nieuwe Gebruiker
hmmm, dat klinkt niet goed. Zijn er standaard tenten die jullie passend hebben gekregen? Is enkel de omloopmaat van 740 voldoende om een tent passend te krijgen op de SMV 12?

qc1500

Nieuwe Gebruiker
Jeroen de tochtflap aan de zijkant heeft altijd een bepaalde marge. omloopmaten van tenten worden daarom vaak omschreven als bijvoorbeeld 820-85- of 630- 670 Je kunt deze maat meten dmv van een touwtje van grond tot grond en over je rails ( of in de rails) van je caravan te houden. Vervolgens het touwtje even opmeten, je hebt dan de juiste omloopmaat en je weet het 100% zeker.
Succes. Ik geloof dat er ook ergens een lijst circuleert met omloopmaten, maar als je as bijvoorbeeld iets doorgezakt is kan dat snel 10 cm schelen.

Jeroen

Nieuwe Gebruiker
Je kunt deze maat meten dmv van een touwtje van grond tot grond en over je rails ( of in de rails) van je caravan te houden. Vervolgens het touwtje even opmeten, je hebt dan de juiste omloopmaat en je weet het 100% zeker.
Succes. Ik geloof dat er ook ergens een lijst circuleert met omloopmaten, maar als je as bijvoorbeeld iets doorgezakt is kan dat snel 10 cm schelen.
Dank, dat is een goede tip. ik hoop dat de as niet doorgezakt is, alhoewel hij wel laag staat. Ik ga er vanuit dat dat komt omdat SMV's wat lager zijn :lol:

Jeroen

Nieuwe Gebruiker
Ik ben vandaag bij De Wit in Schijndel wezen kijken. Zeer goed geholpen door een verkoper die zelf een SMV 34 heeft gehad. (!) Hij raadde eigenlijk iedere standaard tent af omdat ze niet mooi passen met de ronde vorm aan de dakrand en de lage hoogte. De starcamp sprinter gaat ook uit van een rechte streep bij de dakgoot en zou daardoor nooit mooi passen. Hij kwam met de suggestie van een luifelmaker uit Veghel die dan een tent op maat zou kunnen maken. Dat had hij zelf gedaan en hij heeft inmiddels een paar mooie foto's gemaild. Dat zou dan wel iets voor volgend jaar worden. Zijn advies was de voortent die er bij zat nog maar een laatste keer te gebruiken als ik over een paar weken een weekje naar de kust ga. Daar zitten alleen twee scheuren in van ruim 30 cm... Jammer, die Starcamp leek me zo handig vanwege de uitbouw. Dan kon daar dochterlief mooi in. Kortom, ik ben nog zoekende..

Jeroen

Nieuwe Gebruiker
Ik geef niet snel op ;) Ik ben inmiddels bij een aantal caravan en voortenten showrooms geweest om ideeën te krijgen en kreeg viavia de tip te gaan kijken bij Tentenatelier Rogubein in Westerhoven. Heerlijk, een (boeren-)schuur helemaal vol met tentzeilen en een man van tegen de 70 die al 50 jaar in het vak zat, zei hij ;). Ik moet zeggen dat ik altijd en zwak heb voor van die echte vakmensen die gewoon samen met vrouw een bedrijf runnen en goed zijn in wat ze doen.

Enfin, ik heb hem de brochure van Starcamp laten bekijken en hij zag er geen enkel probleem in om de tent passend te krijgen. Hij wilde ook nog wel de oude tent tegen lage kosten stikken. Dan heb ik meteen een reserve en originele oude. Morgen de tent kopen, brengen en dan kijken wat het wordt!

qc1500

Nieuwe Gebruiker
Mooi toch! Mijn vader deed dat werk ook altijd, ik heb het ook eens geprobeerd maar ben daar niet voor in de wieg gelegd. Eind goed al goed!