Trekhaak

SwissNomad

Nieuwe Gebruiker
Op de trekhaak zit ruitenkit; ik durf het echter niet weg te halen omdat ik bang ben dat er een nippel of een schroef hoort te zitten wat door iemand op vakkundige maar alternatieve wijze is omgebouwd naar de meer 'creatieve' afdichting - zie foto

Bekijk bijlage 9

... en wederom, bedankt voor de reacties al in vooruit ;)

Danny en Ines

Nieuwe Gebruiker
Goedenavond,

Ietwat late reaktie, hoop dat jer er iets aan hebt:
Onder de prop kit zit een op een vetnippel lijkend boutje.
Het is echter GEEN VETNIPPEL.
eronder in de buis zit het voeler gedeelte van het elektrisch remsysteem en is volgens mij niet bedoelt om vet in te spuiten, dit kan de werking van het remsysteem nadelig beinvloeden.

Mvg
Danny,
Almere

SwissNomad

Nieuwe Gebruiker
Dank je Danny!

Betekend dat dat die bout eigenlijk niet afgedekt dient te worden? Zou die prop kit de werking van dat buisje negatief kunnen beïnvloeden? Tijdens de verhuizing van de SMV van Nederland naar Zwitserland leek de caravan perfect te remmen, maar aankomend weekend gaan we haar, voor het eerst beladen en ingericht "uitproberen" in Oostenrijk, hoop dat de remmerij dan ook goed blijft presteren...

Danny en Ines

Nieuwe Gebruiker
Hoi daar,

Voor de duidelijkheid ( heb het zelf ook nog even opgezocht)

LAAT HET PROPJEKIT LEKKER ZITTEN, DE NIPPEL IS ---NIET----BEDOELD OM TE GEBRUIKEN ALS VETNIPPEL.!!!!!!

Het precieze doel waarom de nippel op de buis zit daar spreekt de handleiding van de caravan uiterst vaag over.
Het is in geen enkel geval bedoeld als vet of smeernippel.

Zelf heb ik het vermoeden dat de fabriek of importeur via het betreffende boutje afstelling van het electronische gedeelte
van de rem kan/kon beinvloeden, maar dit betreft echt een speculatie minerzijds.

Mvg
Danny en Ines